Telefonsupport

I samarbete med answeronline.se

Frågan om kundsupport kommer ofta upp i min omgivning. Ofta gäller det hur man löser telefonsupport. Flera företagare har en typ av verksamhet eller ett upplägg där de inte har möjlighet att vara tillgänglig via telefon hela dagarna. Samtidigt är det otroligt viktigt med en god kundkontakt, kunna möta kundernas önskemål och ha ett bra kundbemötande. Att kunderna kan ringa till företaget kan vara en stor del av att hålla en konkurrenskraftig kundservice. Särskilt inom vissa branscher förväntas företag erbjuda sina kunder möjligheten att ringa in. Kunderna vill kunna ringa angående frågor, beställningar eller om de har problem med något.

Problemet är att det kan vara svårt att hantera verksamheten och samtidigt hålla en hög kundservice. I många branscher är det pressade priser och det finns inte utrymme att ha en telefonist som besvarar alla samtal.

Växel Online

En lösning är att ta hjälp av en telefontjänst hos AnswerOnline. Vilket både effektiviserar telefonsupporten och frigör tid. De erbjuder flera olika tjänster som kan lösa olika typer av problem. En väldigt bra tjänst är Växel Online som är en telefonväxeltjänst där de tar emot och kopplar vidare samtalen. Så när en kund ringer svarar AnswerOnline med ditt företags namn och kopplar sedan samtalet till personen eller avdelningen som kunden söker.

När telefonisten från AnswerOnline kopplar samtalet berättar denne vem som ringer. Man kan därmed ta ställning till huruvida man vill ta samtalet eller ej. Om man inte vill eller kan ta emot samtalet kan man lämna ett meddelande som telefonisten vidarebefordrar till kunden.

På så vis slipper kunden vänta på svar onödigt länge och man kan säkerställa att kunden kommer till rätt person på företaget. Detta gör att man undviker uppretade kunder som har provat att ringa men antingen fått vänta länge eller inte har fått något svar alls.

Bilden är från AnswerOnline.se

Tjänster för olika behov

En annan tjänst är flexibel telefonpassning, vilket innebär att man överlåter inkommande samtal efter behov. Därtill har också AnswerOnline kundtjänst om man behöver det. De erbjuder tjänster utifrån ens företags situation och behov, vilket ökar sannolikheten att de kan hjälpa en att lösa ens problem. De erbjuder också möjligheten att skräddarsy lösningar. Dessutom har de varit i branschen sen 1994 så de har väldigt god kunskap inom området. Något som alltid är en trygghet anser jag.

Det är väldigt bra att den här typen av lösningar finns, både för stora och små företag. I ett litet företag kan det vara ännu viktigare att hålla en bra kundkontakt men möjligheterna att ha en telefonist är ännu mindre. Man får då ta samtalen själv men man kan inte låta verksamheten stanna av för att någon ringer, samtidigt är man beroende av att få in kunder och att hålla sina kunder nöjda. Detta kan vara en svår balansgång. I det sammanhanget är det toppen att kunna välja en tjänst som t.ex. flexibel telefonpassning. Så man inte behöver stanna upp verksamheten för att det kommer in ett samtal.

Jag tror att många verksamheter skulle kunna gynnas av att ta hjälp en telefontjänst. I synnerhet i dagens läge då många kunder förväntar sig väldigt hög kundservice. Så har du företag kan det vara en god idé att kika på deras tjänster.